söndag 12 februari 2017

Små vänner och andra guldkorn

Det är inte ofta vi är sociala, men plötsligt händer det. I lördags var vi på middag till Jasons dagiskompis och hennes föräldrar. En riktigt trevlig sammankomst. God mat och busiga barn. Eller mest var det vår son som stod för den busiga biten. Så häftigt att höra Selma uppfodrande säga åt Jason "Jason sätt dig", "Kom och sitta" och "Sitta vid bordet!". Härlig tjej! Hon kommer få det tufft om hon ska hålla koll på vår vilding framöver.

"Flytta på dig bruden! Jag kan inte missa fåret Shaun!"

I övrigt har det varit en väldigt lugn helg. Jag avslutade arbetesveckan med att dra till gymmet efter jobbet med min kollega. Vi har pratat om det länge och äntligen synkade vi. Sen hade jag planerat in träning både lördag och söndag eftersom det blev en helg i stan. Men kroppen ville annorlunda. Frusen, trött och lite feber så det fick bli en vilohelg iställlet. Men skönt det också.


Känns som helgen bjudit på små guldkorn här och där och jag känt mig lugn och tillfreds. Bara en sådan sak som att för en gångs skull vakna innan sonen och känna sig utvilad, och få ligga och kramas en stund med sambon innan sonen vaknar. Det kan lyfta en hel dag. Men visst är det mysigt att vakna och mysa med sonen också. Hur som så har jag fått tanka både familjetid och fyllt på vänkontot den här helgen, och det var verkligen välbehövligt efter arbetsveckan jag hade. Nu orkar jag igen.

Bring it monday!


Blåsa bort pipi!

Så blir det bra igen!

2 kommentarer:

  1. Och vem stod bakom kameran? Jo jag far,sambo, kusk och fotograf (kärt "barn" har många namn).
    http://fotografcnylund.portfoliobox.net

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart. Förlåt älskling, glömde skriva det. 😊

      Radera